Terenska nastava iz predmeta Donji ustroj prometnica


TERENSKA NASTAVA IZ PREDMETA DONJI USTROJ PROMETNICA

 

Terenska nastava iz predmeta Donji ustroj prometnica održana je 18. siječnja 2014. godine. Studenti I godine sveučilišnog diplomskog studija – smjer Prometnice i predmetni nastavnici mr.sc. Waldemar Alduk, prof.dr.sc. Sanja Dimter i doc.dr.sc. Zlata Dolaček-Alduk obišli su gradilište rekonstrukcije kolodvora Beli Manastir.

 

 

Nakon polusatne vožnje vlakom studenti su upoznati s osnovnim odrednicama željezničkog koridora RH-3 i međunarodne pruge oznake M301 Državna granica – Beli Manastir – Osijek. Radi se o pruzi kategorije nosivosti D4 (22,5 t/o odnosno 8 t/m1) s maksimalnom dopuštenom brzinom na pruzi od 100 km/h. Glavna tema predavanja bila je izvedba donjeg ustroja željezničke pruge u kolodvoru koja obuhvaća izvedbu planuma, drenažnu mrežu kolosijeka u kolodvoru i izvedbu perona. Studenti su imali priliku vidjeti izvedbu posteljice na kolosijeku – uređenje i kontrolu nagiba prema drenažnoj mreži. Nakon posteljice mr.sc. Alduk objasnio je sustav odvodnje kolosijeka koji se u ovom projektu izvedena kroz drenažne i kolektorske vodove na području kolodvora.

 

 

Opisao je i objasnio način izgradnje otočnog perona između prvog i drugog kolosijeka. Peron je dužine 400 m i širine 6,10 metara. Objašnjena je konstrukcija perona koja se sastoji od peronskih zidova, nasipne ispune, hodno kolničkog sklopa i odvodnje. Peron je izgrađen od gotovih betonskih elemenata sa završnom izvedbom od predgotovljenih betonskih elemenata – ploča debljine 8 cm. Na peronu su izvedene i odgovarajuće oznake – definiranje opasne zone (na udaljenosti od 2,54 m od osi kolosijeka) i izvedba taktilne površine za slabovidne osobe.

 

 

Nakon toga je započeo obilazak pješice kolosijeka u kolodvoru, tijekom kojeg su se studenti upoznali s tipovima tračnica, kolosiječnih pragova, načinima povezivanja tračnica, vrstama kolosiječnog pribora, vrstama kolosiječnog zastora, vrstama skretnica te različitim načinima njihovog postavljanja za ispravan put vožnje. U kolodvoru su studenti obišli i strojeve za izgradnju željezničke pruge – kolosiječni stroj za planiranje zastorne prizme i stroj za reguliranje kolosijeka podbijačicu, te istovar kamena tučenca u kolosijek za potrebe strojnog reguliranja kolosijeka.

 

 

Nakon obilaska mr.sc. Alduk studentima je prezentirao projektnu dokumentaciju na temelju koje se izvode radovi rekonstrukcije kolodvora Beli Manastir. Vrlo zanimljivo predavanje i obilazak gradilišta završeno je udobnom vožnjom vlakom prema Osijeku.

 

mr.sc. Waldemar Alduk

prof.dr.sc. Sanja Dimter

doc.dr.sc. Zlata Dolaček-Alduk