Terenska nastava iz predmeta Izgradnja i održavanje cesta


Terenska nastava za studente II semestra sveučilišnog diplomskog studija

 

U okviru izvođenja nastave iz predmeta Izgradnja i održavanje cesta za studente II. semestra sveučilišnog diplomskog studija je dana 1. lipnja 2012. organizirana terenska nastava koja je obuhvatila posjet asfaltnoj bazi poduzeća Gradnja d.o.o. OPC Proizvodnja u Petrijevcima te obilaske gradilišta kružnog toka u sklopu obilaznice Valpova, mosta preko rijeke Drave na koridoru Vc te proširenja južne obilaznice Osijeka.

 

Na postrojenju za proizvodnju asfalta studente su dočekali djelatnici poduzeća Gradnja d.o.o. OPC Proizvodnja i detaljno ih upoznali s procesom proizvodnje asfaltnih mješavina, od faze pripreme i proizvodnje asfaltne mješavine do potrebnih laboratorijskih ispitivanja. Asfaltna baza (Asphalt Technologies FNT 160T)  je “batch” tipa,  kapaciteta 160 t/h, ekološkog plinskog pogona, računalnog sustava upravljanja najnovije generacije.

 

Studenti su imali priliku vidjeti asfaltnu bazu u pogonu (proces doziranja, sušenja i zagrijavanja agregata) te isporuku finalnog proizvoda - asfalta. Nakon toga su detaljno upoznati s postupcima prethodnih i tekućih ispitivanja koja se, u svrhu stalne kontrole proizvodnje, provode u laboratoriju. Također su upoznati s novim europskim normama koje se primjenjuju za proizvodnju i ispitivanje asfaltnih mješavina.

 

Nakon asfaltne baze slijedio je posjet gradilištu kružnog toka u sklopu obilaznice grada Valpova na kojem su studenti imali prilike vidjeti radove na asfaltiranju privoza kružnom raskrižju.

 

Zatim je uslijedio posjet gradilištu mosta preko rijeke Drave čijom izgradnjom su započeti radovi na najdužoj nedovršenoj dionici autoceste A5 koridora Vc Osijek-Beli Manastir dužine 24,6 km. Dužina mosta preko rijeke Drave je 2485 m. Projektiran je kao ovješeni spregnuto čelični sklop na prijelazu preko same rijeke Drave i betonska polumontažna konstrukcija na samim inundacijama rijeke Drave. Glavna rasponska konstrukcija sastoji se od nosive čelične grede spregnute s armiranobetonskom kolničkom pločom te dva armiranobetonska pilona oblika slova A  i zatega. Donji ustroj mosta sastoji se od armiranobetonskih bušenih pilota promjera 150 cm koji se povezuju naglavnim gredama te stupišta. Rok dovršetka radova je 30 mjeseci.

 

Nakon što su detaljno upoznati s projektom mosta, studenti su na ovom gradilištu imali priliku vidjeti radove na izvođenju pilota i stupova mosta te radove na izvedbi šljunčanih pilota kao svojevrsnu novinu na ovim prostorima. Upoznati su s načinom organizacije gradilišta te tehnologijama kojima se obavljaju pojedini radovi. Pored radova na samom mostu, detaljno su upoznati i sa zahvatima kojima će se regulirati tokovi rijeka Vučice i Drave na mjestu izgradnje objekta.

 

Na gradilištu proširenja južne obilaznice grada Osijeka studenti su imali priliku vidjeti radove na uređenju posteljice i iskopu kanalizacijskih jaraka te su upoznati i s problemima koji su nastali uslijed obilnih oborina posljednjih dana. Nakon obilaska gradilišta, studenti su ukratko upoznati i s projektnom dokumentacijom izgradnje južnog kolničkog traka obilaznice.

 

Zahvaljujemo se djelatnicima poduzeća Gradnja d.o.o. čijom susretljivošću i razumijevanjem smo organizirali posjet asfaltnoj bazi i gradilištu u Valpovu: direktoru OPC Proizvodnja Pleša Zvonimiru, ing.arh. te suradnicima Marko Marku i Ferić Tomislavu.

 

Također se zahvaljujemo djelatnicima poduzeća Osijek-Koteksa koji su dočekali na gradilištu obilaznice Jeleni Piegel Vidaković, dipl.ing.građ i voditelju radova Vladi Ćaleti, građ.teh.

 

Posebno se zahvaljujemo nadzornom inženjeru IGH Ević Ernestu, dipl.ing.građ. na izuzetno uspješnoj organizaciji posjeta gradilištu mosta, nadzornom inženjeru tvrtke Viadukt Marku Lovriću, dipl.ing.građ. i gosp. Anti Vranjkoviću, građ.teh. koji su nas, zajedno s gosp. Evićem, srdačno ugostili, strpljivo pojasnili sva rješenja i radove koji se odvijaju na gradilištu  i dali vrlo korisne savjete mladim kolegama.

 

prof.dr.sc.Sanja Dimter

Osijek, 15. lipnja 2012.